Customer Service Manager – Kortrijk

HR Flux - Strategic Recruitment & HR Services
Home  >  Customer Service Manager – Kortrijk

Introductie

Metraco Group is actief in trading, distributie en productie van ferro-legeringen en non-ferrometalen. De Groep is opgericht in 1993 en is internationaal actief via  dochterondernemingen en partnerships in België, Duitsland, Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk en de Baltische staten. De Groep is verticaal geïntegreerd van de inkoop van materialen over de verwerking van schroot en productie van ferro-legeringen, tot het bieden van optimale logistieke en commerciële oplossingen. Omwille van de verdere groei & strategische projecten rond ESG & digitalisering kijken zij uit naar versterking met een:

             

  Customer Service Manager

Functie

OVER DE FUNCTIE

Het hoofddoel van deze functie is leidinggeven aan het Customer Service team. Zo ondersteun je verder de internationale groei van de onderneming. Je rapporteert rechtstreeks aan de COO die instaat voor jouw coaching vanaf opstart in de functie.

Jouw verantwoordelijkheden zijn concreet de volgende:

A.     Leiding geven aan het team Customer Service team (50% van jouw totale workload)

  • Als spilfiguur stuur je het Customer Service team aan en weet je jouw teamleden te motiveren! Concreet sta je samen met jouw team in voor het behalen van deadlines nadat een deal door een trader werd afgesloten. In de praktijk sta je in voor het aansturen van de planning, de levering, de opvolging met klanten tot en met aftersales. Hiervoor zal je nauw samenwerken met het Finance team, evenals met diverse buitenlandse groepsentiteiten, loodsen en klanten.
  • Je maakt jezelf op termijn wegwijs in de gerelateerde reglementering inzake B.T.W., douane en ISO certificering. Je wordt daarin in de eerste plaats ondersteund door interne domeinexperten. 

B.     Initiatief nemen in ERP implementatie & procesoptimalisatie (25% van jouw totale workload)

  • Samen met de COO en de CFO neem je een trekkersrol op in de verdere digitalisering van de bedrijfssystemen zoals ERP, logistieke procedures, enz., … 
  • Je houdt bedrijfsprocessen kritisch tegen het licht en je bekijkt samen met het management team waar processen verder kunnen worden geoptimaliseerd. Via een gestructureerde & transparante aanpak sta je erna in voor de concrete uitwerking.

C.  Verder werk maken van duurzaamheid (ESG)! (25% van jouw totale workload)

  • Je geeft mee vorm aan de ESG strategie. 
  • Je bent eerste contactpunt voor ESG inzake supply chain en je neemt leiderschap over de implementatie van ESG projecten of initiatieven. 

Functie-eisen

JOUW PROFIEL

  • Je hebt een Masterniveau of gelijkwaardig door ervaring.
  • Je bent analytisch ingesteld & kan autonoom aan de slag.
  • Jouw leiderschapsstijl weet mensen te motiveren!
  • Je kan terugvallen op vijf jaar relevante & hands-on werkervaring in een logistieke of commerciële leidinggevende rol in een internationale omgeving.
  • Jouw omgeving kent jou als een uitstekend planner!
  • Talenkennis: professionele kennis Engels (geschreven en gesproken) is een vereiste. Professionele kennis Frans en professionele kennis Duits is een pluspunt.
  • Met jouw zin voor initiatief denk je mee met de business.
  • Een tevreden klant tovert een glimlach op jouw gezicht.

Aanbod

AANBOD

  • Een sleutelfunctie binnen een ambitieuze & internationale onderneming.
  • Reële doorgroeimogelijkheid.
  • Flexibele werkuren.
  • Autonomie.
  • Aantrekkelijk salarispakket.
  • Collega’s helpen jou slagen in jouw functie.
  • Doorgedreven opleiding binnen het bedrijf: opleidingen op maat.
  • Maaltijdcheques.
  • Hospitalisatie.
  • Groepsverzekering.
  • Laptop, abonnement mobiele telefonie.

Sollicitatie

GEÏNTERESSEERD?

Mail dan vandaag nog jouw CV naar info@hrflux.be met vermelding van deze functie.

Je mag rekenen op een discrete behandeling van jouw kandidatuur!

Deze vacature wordt exclusief door HR Flux behandeld.

In afwachting van jouw reactie!

Solliciteren
Niet onmiddellijk een passende vacature gevonden?