Customer Service Medewerker – Internationale Contractmarkt – Lauwe

HR Flux - Strategic Recruitment & HR Services
Home  >  Customer Service Medewerker – Internationale Contractmarkt – Lauwe

Organisatie

De Witte Lietaer International Textiles met vestigingen in België (Lauwe) en Turkije, is een gerenommeerd textielbedrijf, gespecialiseerd in hoogwaardig huislinnen. Vanuit de hoofdzetel heeft het bedrijf meer dan een eeuw succesvolle geschiedenis opgebouwd sinds 1898, zowel op de retail-, de contract-, als de ‘premium’ markt. Bedrijven uit de grootdistributie, linnenspeciaalzaken, grote internationale hotelketens, wasserijen, prestigieuze projecten, horecazaken en talrijke bedrijven doen een beroep op De Witte Lietaer voor haar professionele dienstverlening en kwalitatieve producten.

In het kader van verdere groei zijn we dringend op zoek ter versterking exportteam naar:

Customer Service Medewerker – Internationale Contractmarkt

Functie

Als medewerker binnen het team “DWL International – Contract” ben je het aanspreekpunt voor onze internationale klanten en werk je nauw samen met de Export Manager, de agenten en diverse interne diensten (vnl. aankoop, magazijn & dienst verzendingen). Bij de start wordt er een interne opleiding voorzien.

Verantwoordelijkheden:

Commercieel:

  • Communiceren met internationale klanten (hotels, wasserijen, procurements, distributeurs…) over prijzen, leveringen, voorraden & het verzorgen van de aftersales. 
  • Opmaken van offertes.
  • Zelfstandig beheren van klantendossiers.
  • Meedenken met het team, anticiperen en voorstellen doen. 

Administratief:

  • Aanmaken van klantaccounts en de klantendatabase up-to-date houden.
  • Orderinbreng & opvolging van bestellingen en leveringen in Oracle.
  • Signaleren van problemen inzake leveringstermijnen en voorraadbeheer.
  • Aanmaken van orderconfirmaties, facturen & creditnota’s.

Algemeen:

  • Nauwe contacten met aankoop, R&D-afdeling en logistieke dienst.
  • Opvolging aankomst goederen & eventuele aanpassing leveringstermijnen naar klanten.
  • Algemene info/analyses voor klanten inzake productkeuze.

Functie-eisen

  • Minstens 5 jaar ervaring in een soortgelijke functie, met focus op commerciële administratie in een export-context (voornamelijk buiten Europa).
  • Je behaalde een Bachelor diploma (talen, communicatie, …) of gelijkwaardig door ervaring.
  • Talen: Nederlands/Engels. Kennis Frans, Duits, Spaans en/of Italiaans is een troef.
  • Je kan overweg met MS Office (vnl. Excel draaitabellen & Word)
  • Kennis van een ERP-pakket zoals SAP / Oracle / MS Dynamics is een pluspunt.
  • Je werkt dossiers op een gestructureerde, plichtsbewuste, en punctuele manier af. 
  • Je hebt een “hands-on” mentaliteit en bent leergierig.
  • Je kan zelfstandig werken, maar bent ook teamgericht.
  • Je kan prioriteiten bepalen en de kalmte bewaren in piekmomenten.
  • Je staat open voor evoluties & veranderingen binnen het bedrijf. 

Aanbod

  • Een bediendencontract 5/5.
  • Aantrekkelijk salaris.
  • Maaltijdcheques.
  • Groepsverzekering.
  • Hospitalisatieverzekering.
  • Dynamisch team dat voortdurend in evolutie is. Hierdoor krijg je de mogelijkheid om aan veel uitdagende en boeiende projecten mee te werken.

Sollicitatie

Geïnteresseerd?

Mail dan vandaag nog jouw CV naar info@hrflux.be met vermelding van deze functie.

Je mag rekenen op een discrete behandeling van jouw kandidatuur!

Deze vacature wordt exclusief door HR Flux behandeld.

In afwachting van jouw reactie!

Solliciteren
Niet onmiddellijk een passende vacature gevonden?